Wikia

Adalbrecht IV

Koning Adalbrecht IV

Adalbrecht IV (1811-1860) is een belangrijke koning geweest van het Storminger Rijk en tevens de laatste. Hij was een afstammeling van de allereerste koning van het Rijk, in mannelijke lijn vanaf 854 toen het Rijk werd gesticht. Toen hij in 1854 werd verdreven was dat het 1000e jarige jubileum van het SR.

LevensloopEdit

Hij werd verbannen in 1854 na de verovering van Zuiderland van het gehele Storminger rijk, West-Storminge en Oost-Storminge.

Zes jaar lang was de koning voortvluchtig. Uiteindelijk werd hij even buiten Gliekerke in een grot gevonden. Het was inmiddels het jaar 1860. Adalbrecht werd ter dood veroordeeld wegens het zijn van een tegenstander van de Storminger annexatie door Zuiderland.

BewindEdit

Hij werd 49 en was koning van het rijk van 1834 tot 1856. Hij was de laatste koning. Zijn twaalf zonen werden verbannen op straffe des doods. Zijn dochters en zijn vrouwen (hij had drie vrouwen) mochten blijven en wonen nog altijd in Oost-Storminge en omstreken. Polygamie was in het Storminger Rijk de orde van de dag. Adalbrecht was een stoere vorst en een grote veroveraar. Hij was een succesvolle veldheer in tegenstelling tot zijn vader en grootvader die niets anders deden dan zuipen en feesten. Adalbrecht regeerde met ijzen hand, al vanaf de jonge leeftijd van 23 nadat hij zijn vader van de kasteelmuur had gegooid na een ruzie.

KarakterEdit

Adalbrecht dronk was een geheelonthouder, wat er bijzonder was in zijn tijd. Eeuwig en altijd sober was de koning des te gemener: hij had de nare gewoonte opgevat zijn vijanden eigenhandig van een hoge toren of muur te werpen. Voor zijn kracht kreeg hij de bijnaam "de forse" maar zijn vrouwen gaven hem de bijnaam naar verluidt wegens een andere reden. Adalbrecht was altijd erg goed voor zijn vrienden maar wreed en gemeen tegen zijn vijanden. Hij was een goede jager en een formidabele ruiter. Eens heeft hij wel drie dagen achtereen op zijn paard gereden naar een veldslag om uiteindelijk op tijd te komen. Toen hij eindelijk afsteeg viel zijn paard dood neer en won Adalbrecht de slag.

ZonenEdit

De zonen van Adalbrecht in chronologische volgorde, de zes jonggestorvenen niet meegeteld:

  1. Nikolai (1832-1908) - naar Kreekland vertrokken
  2. Heidelbrecht (1833-1875) - gestorven bij een opstand in 1875
  3. Bernd (1833-1891) - verscheurd door wilde zwijnen tijdens de jacht
  4. Helke (1835-1922) - voortvluchtig geweest tot aan zijn dood
  5. Eikbrecht (1839-1917) - gestorven na een val van zijn paard
  6. Holberger (1841-1930) - gestikt in een borrelnootje, een grote avonturier
  7. Emilson (1843-1949) - heeft een hoge leeftijd bereikt
  8. Nillson (1845-1884) - gesneuveld bij een veldslag
  9. Karolis (1847-1912) - verdwaald in de wildernis in 1912
  10. Pako (1856-1942) - beroemde restaurant eigenaar
  11. Borre (1858-1899) - worstelaar en schrijver
  12. Keje (1860-1954) - geboren een dag na zijn vaders terechtstelling

Vele oorlogen werden in en buiten het Storminger Rijk (RS) gevoerd gedurende Adalbrecht's bewind. Ook nadat zijn rijk was ontbonden vochten de nazaten van deze laatste koning nog onderling om het grondgebied van het Rijk. Dit leidde tot de Tienjarenoorlog en de oprichting van de stedenfederatie Raadssteden in 1941.

DochtersEdit

  1. Simona
  2. Tinka
  3. Sienke
  4. Bella
  5. Ramona
  6. Elena
  7. Ekatarina
  8. Anna
  9. Rea
  10. Diana
  11. Lea
  12. Bea

VrouwenEdit

De vrouwen van Adalbrecht waren:

  1. Frieda Magnadottir (1813-1882) - hoofdvrouw, Kreeklandse prinses
  2. Helga Debels (1821-1904) - bijvrouw, dochter van een burgemeester
  3. Maria Verlei (1829-1860) - bijvrouw, stierf van verdriet toen ze de dood van haar man vernam

Around Wikia's network

Random Wiki