Wikia

Fictieve Landen

Bobos Likis

423pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Imageshdjv.jpg

Bobos Likis in 1958

Bobos Alexandros Likis (Nithaca city, 12 maart 1899, aldaar, 24 februari 1969) was de eerste president van de onafhankelijke republiek Nithacaanse Archipel.

Leven Edit

Likis werd geboren in een welgesteld gezin in Nithaca city, de grootste gemeente op het eiland Nithaca. Op achttienjarige leeftijd ging hij studeren aan de universiteit van Nirren Stad. Nadat hij zijn diploma politieke wetenschappen had gehaald, weging hij terug naar zijn geboortestad en ging hier in de gemeentelijke politiek bij de NS. In 1932 werd hij verkozen tot gouverneur van de Nithacaanse archipel. Tijdens zijn regeerperiode als gouverneur bevorderde hij voornamelijk de bananenhandel tussen Nithaca en het moederland. Wanneer de Derde Thyssalonische oorlog uitbreekt, wordt Likis opgeroepen als verantwoordelijke voor de bevoorrading van de troepen in Cent, dit in de rang van kolonel. Tijdens deze periode blijft hij echter gewoon gouverneur.

In 1948, vlak na de oorlog, wordt de Nithacaanse archipel onafhankelijk verklaard. Likis wordt naar voor gebracht als presidentskandidaat en uiteindelijk makkelijk verkozen. Hij richt een nieuwe partij op, de NDSP, waar hij ook voorzitter van wordt. Tijdens zijn beleid bouwt hij een sterke onafhankelijke economie op voor zijn land, en kijkt hij toe opdat de banden met het Groot-Nirrerijk behouden blijven.

op 24 februari 1969 overlijdt Likis aan longkanker, een kwaal waar hij reeds 2 jaar tegen streed, tijdens zijn vierde ambtsperiode. Binnen de Nithacaanse Archipel blijft hij een volksheld.

Around Wikia's network

Random Wiki