Wikia

De Familie Eynewaert is één van de meest oude en roemrijke geslachten van héél de machtige stadsstaat Horigheim. Deze grote en invloedrijke familie werd door de befaamde Johan Evertsz Eynewaert (1499-1575) gesticht. Die is bekend geworden als de mede-oprichter en lid sinds 't eerste uur van de beroemde Liga van Horigheim, een bestuurlijk orgaan met grote historische waarde.

Johan Evertsz Eynewaert trouwde op 2 juli 1519 met Neeltje Huisman (1503-1554). Zij kregen vijf kinderen:

  1. Hilbrechina Evertsz Eynewaert - trouwde (tweemaal), had nageslacht
  2. Nadina Evertsz Eynewaert - trouwde, bleef kinderloos
  3. Jan Berthold Evertsz Eynewaert - trouwde, had nageslacht
  4. Jeremiah Evertsz Eynewaert - stierf jong
  5. Hilbrand Evertsz Eynewaert - trouwde, had nageslacht

Neeltje stierf in 1554 na een val van haar paard, de vurige hengst Bucephalus. Johan was erg bedroefd maar hertrouwde in 1561 met zijn nicht Bernadotte Evertsz Eynewaert, zij kregen twee kinderen:

  1. Herman Johan Evertsz Eynewaert - trouwde, had nageslacht
  2. Johan jr. Evertsz Eynewaert - trouwde (viermaal), had nageslacht

Al sinds jaar en dag heeft de familie de Brouwery Eynewaert in handen. Dit is het oudste en meest succesvolle familiebedrijf uit héél Horigheim en trekt jaarlijks bezoekers aan uit alle Raadssteden, waarna het vele miljoenen liters van haar kolkende, bruisende en sprankelend frisse gouddrank heen exporteerd. Zoals het een goed familiebedrijf betaamd is de huidige baas van het bedrijf nog altijd een telg uit de omvangrijke Eynewaert familie: Baron Hugo Berthold Eynewaert IV.

Around Wikia's network

Random Wiki