Wikia

Grot van de Holeberen

Holenberendrecht werd zevenduizend jaar voor Christus opgericht door holeberen. Dit dorp is in het geheel ondergronds en in grottencomplexen gebouwd. De Grote Geest van de Holebeer droeg de neanderthalers op om de huizen voor de beren te bouwen en eten voor de beren te verzamelen, en aldus gebeurde het ook. De grot bood de beren en de holbewoners beschutting en bescherming tegen de elementen en ze konden er hun wintervoorraden aanleggen wanneer het zo erg sneeuwde dat ze geen voedsel meer konden verzamelen. Veel mensen weten dit niet, maar holeberen eten namelijk geen vlees maar planten. Natuurlijk waren de neanderthalers niet te beroerd hun voorraad met hun viervoetige vrinden te delen, en zo kwamen ze allemaal goed hun winters door. De leider van de neanderthalers van een grote man die men Habbosjap noemde. Habbosjap was de beroemdste van alle Neanderthalers. Hij had twee zonen, Ruunskeep en Wirltovwurldkravd. De vallei is gelegen in de spectaculaire, adembenemend mooie Vallei der Gebroken Voorwerpen.

BezienswaardighedenEdit

Holenberendrecht kent de volgende bezienswaardigheden:

  1. Breukelhoven - dorpje
  2. Ilenaldop - rivier
  3. Vinderbergsen - dorpje
  4. [[

Around Wikia's network

Random Wiki