Wikia

Mumpet, een eekhoorn uit Duffield (Derbyshire) woont in de bossen van "Duffield Castle" en maakt zich zorgen over de toekomst. Hij heeft nachtmerries over de Aloha's!

Skeotch, de hamster en naaste buur van Mumpet vindt het hele gedoe over de beweerde invasie van deze ingebeelde Aloha’s totaal overdreven...

Maar Mumpet heeft nu eenmaal last van deze nachtmerries en droomt van buitenaardse wezens waarvan sommige met namen die hij niet eens kan uitspreken: fhsxz, cady2, 21y67, t82uh, xx33xx, ki57y,... het zijn slechts enkele voorbeelden.

Skeotch de hamster, probeert Mumpet met allerlei middelen te overtuigen dat er helemaal niets aan de hand is.

's Nachts gaat hij naast Mumpet zitten en fluistert hem lieve woordjes zoals smile, tree, bat, mercey, en coffee in het oor.

Ieder woordje moet een positieve herinnering opwekken:

smile, de naam van zijn vriendinnetje,
tree, de boom waarin Mumpet zo graag speelt,
bat, de vleermuis die bij valavond voorbijscheert,
mercey, de naam van het kamermeisje in Duffield Castle. (In de winter legt Mercey altijd nootjes op het bospad die Mumpet dan stiekem gaat ophalen).
coffee, de geur die Mumpet aan zijn grootouders doet denken.

Niets helpt echter en ten einde raad gaat Skeotch naar Horatius de bosuil die alles ziet en hoort, met de vraag hoe hij Mumpet kan helpen en of het binnenkort kan gebeuren want zo gaat het écht niet verder.

Masked owl.jpg

Horatius de uil

Horatius belooft er eens een dagje over te slapen en raadt Skeotch aan ondertussen lavendel in alle nesten van Mumpet te gaan leggen. Dit zou hem voorlopig moeten kalmeren.

Maar door het regenachtige weer is de lavendel volledig doorweekt en moet er dringend naar een andere oplossing worden gezocht.

Skeotch gaat zelfs te rade bij Aurelia de schildpad. Die was er dan weer van overtuigd dat een paar slokjes warme melk voor het slapengaan wonderen verricht.

Warme melk voor een Eekhoorn ? Brrrrrrrr, Skeotch weet niet hoe hij dàt aan Mumpet moet gaan wijsmaken.

Zaden, noten, fruit, eieren, bloemen, knoppen, insecten, jonge twijgjes dat wel, maar warme melk ? Nee, dat zou er bij Mumpet zekerlijk niet ingaan.

Ten einde raad gaat Skeotch dan maar weer naar zijn oude vriend Horatius de uil, die hem toevertrouwt uit een geheim gesprek met zijn bovenbuur de wouw (de aartsvijand van Mumpet) vernomen te hebben dat het eten van jonge dennetwijgjes een gunstige invloed zou hebben op het slaappatroon van Skeotch. De eekhoorn bleek namelijk een heel speciaal probleem te hebben, waar liever niet over gepraat werd. Hoe zegt men ook weer in 't latijn: bene diagnoscitur, bene curator (iets wat goed gediagnosticeerd wordt, kan genezen worden).

En zie, het werkt... na een paar dagen knabbelen aan het jonge groen, komt Skeotch eindelijk tot rust. Na een week slaapt hij reeds de hele nacht door en vindt hij ook weer de moed om 's morgens op te staan.

Het is een verademing voor iedereen in de omgeving van Skeotch, want nu kunnen alle dieren ook genieten van hun welverdiende nachtrust.

De demonen zijn verjaagd en de stilte is teruggekeerd in het bos.

Eind goed, alles goed!

Around Wikia's network

Random Wiki