Wikia

Moskee van Nahejdin

Een mooie oude moskee in Nahejdin

'Nahejdin is de hoofdstad van Kajunda en ook verreweg haar belangrijkste stad met wel 2,5 miljoen inwoners. De meeste van hen zijn Kopaneh Jajek maar er leven ook Najuki en Mhejki-minderheden in Nahejdin.

Isjak Straat

De oude Isjak Straat in Nahejdin

Nahejdin ligt aan een groot en mooi glanzend meer, het Ahdinimeer. Het vervoer gaat via "de benenwagen" (lopen), via riksja's (fietstaxi's) en via scheepjes en gondeltjes en sloepjes die vanuit het Adhinimeer door de grachtjes van Nahejdin varen. Het is een bruisende en vrolijke stad met veel mooie gebouwen en met een gezellige en een avontuurlijke bevolking. Toeristen hebben het er vaak erg naar hun zin. De stad kent ook een rijke geschiedenis vanwege haar strijd met andere steden en de schitterende gebouwen die de koningen er tijdens hun bewind vaak nalieten. De één liet een mooie straat na, de andere een schitterende moskee en weer een andere vorst liet een oogstrelend mooi paleis bouwen. Ter ere van hun voorouders werden formidabele graftombes gebouwd, imposante herdenkinszuilen en exquisite schilderwerken.

Paleis van Isjak IV

Het Paleis van Isjak IV in Nahejdin

Het eten is daarnaast ook nog eens heerlijk en de bewoners zijn vriendelijk en zeer gastvrij. Altijd zijn de Nahejdinners bereid om een vreemdeling bij hen aan tafel aan te laten schuiven en nooit zijn ze te beroerd om iemand een slaapplaats voor de nacht te bieden.

Belangrijke plaatsenEdit

Belangrijke plaatsen in Nahejdin zijn:

  1. Grote Nehejdinse Markt - een mooie historische oude markt
  2. Paleis van Isjak IV - het paleis van koning Isjak IV van Kajunda
  3. Isjak Straat - straat vernoemd naar Isjak IV
  4. Bakkerij Nash Derinsha - de beroemdste bakkerij van Nahejdin
  5. Heldenpad - het pad der helden, voor beroemde Nahejdinners

Around Wikia's network

Random Wiki