Wikia

Pablo

Pablo De La Jamanne

Pablo De La Jamanne (Madrid, 18 september 1458- Nirren Stad, 26 juni 1504) was de ontdekker van het continent Jamann.

Pablo had een moeilijke jeugd. Zijn moeder was bij zijn geboorte gestorven en zijn vader had een drankprobleem. Uiteindelijk belandde hij aan het Spaanse hof waar hij de functie van hofnar bekleedde. In 1492 werd een expeditie gepland om via een nieuwe route naar Indië te varen. Omdat De La Jamanne intussen zo gestoord geworden was dat hij dacht dat de wereld de vorm van een kuiken had, besloot de Spaanse koning om hem mee te sturen, om eindelijk van hem af te zijn.

Aan boord verging het Pablo niet zo goed: Hij was zeeziek en de anderen konden niet lachen om zijn grapjes. Uieindelijk waren ze hem aan boord ook zo beu dat ze hem in een reddingssloep achterlieten. 15 dagen dobberde hij zo rond op zee. Op de 16e dag bereikte hij land: Jamann. In die tijd werd Jamann al bevolkt, en bestonden er al landen zoals het Groot-Nirrerijk en Thyssalonië, maar toch wordt De La Jamanne tot op de dag van vandaag gezien als de ontdekker van Jamann, omdat hij de eerste 'beschaafde' was die hier voet aan wal zette.

Uiteindelijk overleed Pablo De La Jamanne in juni 1504 aan de gevolgen van een longontsteking.

Around Wikia's network

Random Wiki