Wikia

Fictieve Landen

Republiek der Gaarden

423pages on
this wiki
Add New Page
Talk6 Share

De Republiek der Gaarden is een land dat al sinds haar oprichting in 1438 een republiek is geweest, wat gezien het tijdperk en de omstandigheden in de tijd erg zeldzaam en bijzonder mag worden genoemd. De Republiek der Gaarden vlakbij in het grondgebied van de Raadssteden en is al sinds haar oprichting een rivaal van Horigheim geweest (Horigheim was tot 1517 zelfs onderdeel van de Republiek der Gaarden.) Al waren er ook periodes waarin de beide landen kalm en vreedzaam naast elkaar leefden, en hebben ze ook wel eens een bondgenootschap gesloten, vaak van korte duur en bedoeld om gezamenlijke vijanden aan te pakken door de krachten te bundelen.

De hoofdstad van de republiek is Moerland, deze hoofdstad is gebouwd op de restanten van de in 1529 in een grote brand verloren gegane oude hoofdstad waar enkel in oude geschriften nog aan herinnerd wordt. In dit land woont een volk dat bekend staat als de Gaardenaars. Er zijn ongeveer 3,958,061 in dit uitgestrekte maar zeer dunbevolkte land en ze staan bekend als stugge en kalme mensen.

De officiele taal van het land is Nederlands.

ProvinciesEdit

De republiek heeft vijf provincies die elk een hoofdstad hebben (al zijn deze steden zo klein dat het meer dorpen zijn). Dit zijn de provincies:

  1. Oostgaarde - hoofdstad: Oostgaarde
  2. Olderland - hoofdstad: Berkhaven
  3. Ponten - hoofdstad: Westgaarde
  4. Moerland - hoofdstad: Moerland
  5. Wezerland - hoofdstad: Wezerden
  6. Akerland - hoofdstad: Dwargaarde
  7. Oldenschans - hoofdstad: Oldenschans

PolitiekEdit

De republiek der Gaarden heeft een senaat, senatoren en wordt geleid door twee consuls die ieder jaar worden gekozen en daarna nog een jaar lang als pro-consul een provincie onder hun hoede kunnen nemen. Het volk is onderverdeeld in stammen en die van de hoofdstad hebben meer macht dan die van het platteland.

Around Wikia's network

Random Wiki