Wikia

De Thyssalonische Fascistische Partij (soms ook FTP,Fascistische Thyssalonische Partij) was een politieke partij in Thyssalonië van 1921 tot 1946. De partij is vooral bekend door haar voorzitter, Dolor Servir, en door haer belangrijke rol in de Derde Thyssalonische oorlog.

Imagetfp.jpg

Partijlogo

De TFP kwam voort uit de TNAP, de Thyssalonische Nationalistische ArbeidersPartij.

Kenmerken Edit

De partij had nooit een specifiek programma, maar was vooral fascistisch, pro-Thyssalonisch, nationalistisch, anti-Safluïdisch en anti-buitenland. Qua economie voerde de TFP een sterk binnenlands beleid; de binnenlandse economie versterkte, maar er werd aan import noch export gedaan.

Derde Thyssalonische oorlog Edit

Onder leiding van Fudyor Lapis als veldmaarschalk ontketende Thyssalonië in 1939 een oorlog door onder andere Theunaca en het Groot-Nirrerijk binnen te vallen. Dit alles gebeurde met goedkeuring en financiële steun van de partij, die de hele macht in het land genomen had.

Na de oorlog Edit

Na de oorlog werd de partij berecht en schuldig bevonden aan racisme, oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid etc. De partij en haar dochterorganisaties werden als criminele organisaties bestempeld en ontbonden. Tot vandaag is het in heel Jamman verboden het fascisme of Thyssalonisch-fascisme aan te hangen.

Around Wikia's network

Random Wiki