Wikia

Vlaggetje

De vlag van Uilon

Uilon is een land. De koning en het staatshoofd is Jan Rihon en de hoofdstad is Rihonville. Imme Roerdinkholder gaat naar dit land verhuizen op 3 November 2010 , als hij Immeland heeft verlaten. Uilon ligt in een gebied dat vroeger Rumty heette en de rivier de Tyuim stroomt door het land.

GeschiedenisEdit

Uilon is gebouwd / onstaan 24 oktober 2010 , dit land is gebouwd voor Imme Roerdinkholder. Hij wordt hier vanaf 3 november 2010 koning, maar inmiddels is Jan Rihon hem te slim afgeweest en heeft de troon overgenomen. Dhet land is modern met moderne steden met moderne technologie en met moderne, strak vormgegeven gebouwen. De bewoners zijn vaak jongere mensen; de vergrijzing is in dit jonge landje geen probleem. Meer details : Geschiedenis van Uilon

InwonersEdit

Er wonen (nog) weinig mensen in Uilon , omdat het nieuw grondgebied is. Uilon heeft wel een grote oppervlakte. Er is dus genoeg ruimte voor veel nieuwe bewoners. Op 25 oktober 2010 vertrokken twintig gezinnen met tezamen zeventig kinderen naar Uilon vanuit Horigheim en Kajunda. Op de 26ste maakten vijftien Stikkelaars uit stadsstaatje De Stikkel bekend naar Uilon te willen verhuizen.

Nieuwe KoningEdit

Een postbode op de troonEdit

Rihon Familie Wapen

Het familiewapen van de familie Rihon, dat recentelijk door kroonprins Sean "Sjonnie" Rihon werd ontworpen

Imme Roerdinkholder heeft op 15 December 2010 Uilon verlaten , en een nieuw Immeland gesticht. Jan Rihon , een voormalig postbode van de Uiloonse Post is koning geworden , dit heeft hij met Imme Roerdinkholder overlegd.

De koninginEdit

Jan Rihon had niet veel verstand van besturen. Hij was ook maar een gewone simpele postbode. Gelukkig was zijn vrouw, Melissa Rihon, een hele pientere dame. De mensen noemden haar Mama Rihon en waren dol op haar. Ze gaf Jan goed advies over hoe hij het land moest besturen.

De regeringEdit

Jan Rihon moest ook nog een regering kiezen. Hij koos zijn zwager, Koos Belangeloos, als de premier. Zijn beste vriend Pietertje Nelissen werd de minister van onderwijs, omdat Pietertje een leraar was op een basisschool. De schoonzus van Koning Jan werd minister van cultuurzaken, omdat ze zo goed kon schilderen. En de zoon van de koning, Sean "Sjonnie" Rihon, werd minister van defensie, omdat hij zo goed was in schietspelletjes. Dat vond zijn vader wel een goede reden.

ProblemenEdit

In 2010 begonnen er zich problemen voor te doen in de jonge staat Uilon. Koos vond premier zijn namelijk wel erg moeilijk, en Pietertje vond zijn ministerspost ook maar erg moeilijk. Prins Sjon zat ondertussen de hele dag achter de PC spelletjes te spelen op zijn nieuwe XBOX 360. Koningin Melissa mopperde op haar man: hij had beter bekwamen ministers kunnen kiezen voor in de regering.

HulpEdit

Mama Rihon was de allerverstandigste van het land. Ze stuurde koning Jan eropuit om eens met de baas van Horigheim te spreken. Dat was een verstandige man, vond ze. Die wist wel hoe je een land moest regeren. Jan Rihon kwam terug met de premier van Horigheim, die wel even "orde op zaken zou stellen". Vanaf dit moment ging het beter met Uilon. Ministers die hun werk niet goed deden werden vervangen, en Prins Sjon werd weer naar school gestuurd.

Fijne dagenEdit

Met de komst van nieuwe, betere ministers braken er fijne dagen aan in Uilon. Deze ministers hadden gestudeerd voor ministerschap en ze waren goed in hun werk. Ze konden goed spreken en besturen. De Uilonse bevolking kreeg goede banen en een fijn inkomen. Ze konden vaker op vakantie en als dank voor de buitenlandse hulp gingen ze dan vaak naar Horigheim. Het zat de Uiloniërs goed mee. De welvaart steeg.

HoofdstadEdit

Koning Jan besloot in December 2010 dat hij de oude hoofdstad toch wel wat saai en grauw vond. Hij huurde de beste en de slimste ingenieurs in om een nieuwe hoofdstad voor Uilon te ontwerpen, met een groot paleis voor de koning met een tuin, een doolhof, een zwembad en tierlantijntjes. Een grote fontein op het plein maakte het plaatje compleet. De kosten waren hoog, maar de nieuwe hoofdstad was een groot succes en werd door de koning Rihonville genoemd. De koning gaf er de mooiste huizen gratis weg, voor vrienden.

VERZIN HOE HET VERDER GAAT! DE BESTE KRIJGT EEN EIGEN PAGINA , MELD DE NAAM BIJ MIJN OVERLEGPAGINA , IK MAAK HEM AAN EN JE KUNT HEM ZOVEEL BEWERKEN ALS JE WILT.

Around Wikia's network

Random Wiki